Rensa i röran

Både jag och Husse är skrotsamlare. Så fort vi ser något tänker vi: "Den här kan vara bra att ha, någon gång. Lika bra att spara så slipper man köpa när man behöver precis en sån!" Oftast behöver ingen av oss just en sån. Därför har vi tre källarförråd och ett vindsförråd fulla med grejer. Skrot, skit, tjafs.
Idag tog vi tag i det och gjorde ett spara-förråd, ett loppis-förråd och ett slänga-förråd. Det gick riktigt bra! Vi fick så mycket gjort och det kändes inte alls jobbigt, bara roligt och härligt. Det var inte alls så svårt att slänga som jag hade trott. Och jag måste säga att det förrådet som har mest grejer nu är just slänga-förrådet. På andra plats kommer loppis-förrådet och då blev det precis som jag ville ha det!
Jag vägrar ta med mig den där skiten till nästa hem! Jag vill att nästa hem ska vara rent och snyggt och att vi ska känna oss fria och nystartade där. Därför ska i stort sett all gammal skit få gå åt sitt eget håll.
Skönt.
Vi är så glada att vi kommit igång!
Måste tillägga att jag just nu läser boken "Rensa i röran med Feng Shui". Hi hi!

Kommentarer
Postat av: Nina

Boken du läser är briljant :) Har den hemma i bokhyllan och trots att man helst inte ska ha för mycket böcker eftersom de representerar stagnation så struntar jag högaktningsfullt i det just när det gäller "Rensa i röran"... Är förstås nyfiken på var i stan ni kommer att hamna - men GRATTIS till den nya lägenheten oavsett :)

2009-08-04 @ 19:50:50
Postat av: Kicki

Jag ska tvinga Husse att läsa den efter mig, för just nu säger han att det är en "flum-bok" och att det visst kan vara bra att spara saker inför oförutsedda händelser...

2009-08-05 @ 09:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0