Pappersjobb

Det blev pappersjobb istället för klädjobb igår. Jag började med bokhyllan som innehåller pärmar, papper, räkningar, budget, broschyrer, telefonkataloger och allt mellan himmel och jord.
Jag fick slänga en hel papperskasse från Coop Forum full i onödiga papper som jag samlat på mig. Vissa saker tror man är viktiga, sen ligger de i ett par år utan att man tagit upp och ens tittat på dem. Men de får ligga kvar, för man tror ju att om de ligger där i hyllan så måste de ju vara viktiga på något sätt.
Jag slängde nästan allt. Sen packade jag en flyttlåda. Nu är det rent och fint.

Idag ska jag gå igenom barnkläder, och det är bland det svåraste jag vet i rensa-väg. Nu har jag dock börjat fatta lite om hurdana barnkläder jag vill att Matilda ska ha. Vilka som är lätta att ha och göra med och fina att ha på sig.
Vi har fått flera omgångar med barnkläder av alla möjliga bekanta, och jag har försökt gå igenom eftersom. Men oftast har det bara hamnat i källaren när jag kollat att de inte passat Matilda just nu. Därför är det en hel del att syna. Suck.
Jag misstänker att en hel del kommer att skeppas raka vägen till Röda Korset, eller kanske, kanske via vår loppis den 12/9.

Matilda har börjat dagen med att måla överkroppen med kulspetspenna. Hon tycker hon är jättefin. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0