Ett kryp

Idag tömde jag överskåpen till garderoberna. Där låg kläder som ska lagas, gardiner, tyger, kläder som inte har hamnat på vinden och lite annat bös. Jag tömde dem ett och ett och sorterade i mina spara/slänga/sälja-påsar. När jag kom till det sista skåpet och tömde det såg jag ett kryp som vilset kröp omkring på hyllan. Antagligen för att det just blivit hemlöst. Jag är inte den som tycker att insekter är otäcka eller äckliga, förutom sådana som bor där jag bor och lever utav det jag har omkring mig. Jag gillar därför inte pälsängrar, silverfiskar, mjölbaggar och bananflugor etc.
I skogen står jag ut med i stort sett vilken insekt som helst. Bromsar dödar jag dock så fort jag ser dem och fästingar har jag inte råkat ut för värst många gånger. Tvestjärtar är ingen favorit de heller, men här finns de inte så jag överlever. Flugor, skalbaggar, tusenfotingar, getingar, humlor, sländor och allt vad de nu heter, tycker jag är helt okej och vissa av dem tycker jag rentav om.
Men skadedjur, läbbiga saker som dyker upp där man inte väntar sig att se dem, som i en klädhög eller sockerpåse, huääääh, säger jag bara.

Jag stängde luckan så fort jag såg det lilla krypet. Nästa gång jag öppnade var krypet borta och jag misstänker att det tagit sig en våning ner, till min garderob. Det känns inte så skoj det heller. Och jag kan inte låta bli att undra om det lilla krypet kom från en stor familj eller hade många vänner. Hur som helst får ingen av dem följa med i flytten, så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0