Sista dagen

Sista dagen ska spenderas på följande vis: Vakna och äta frukost (avklarat. Skriva hej i datorn (pågång). (säga åt barnen att lugna ner sig) Tvätta sista omgången kläder. Koppla ur och packa ner datorn. (säga åt barnen att inte ha picnic med täckena på golvet) Tömma badrummet och packa ner allt. (säga åt barnen att inte packa upp det jag packat ner) Dränka badrummet i klorin och toalettstolen i avkalkning och stänga dörren. (säga åt barnen att inte äta kakor i den provisoriska sängen på vardagsrumsgolvet) Laga mat. Rengöra spisen och fläkten. (säga åt barnen att inte bråka) Tömma garderoberna och byråerna i sovrummet och packa ner innehållet. Bära ut byråerna ur sovrummet. (säga åt barnen att inte gå precis framför fötterna när jag bär byråer) Tömma bokhyllorna och packa ner innehållet. Skruva isär bokhyllorna och bära ut dem. (säga åt barnen att lägga tillbaka alla skruvarna där de låg) Dammsuga och dammtorka sovrummet. (säga åt barnen att inte springa och halka på det våta golvet) Spola rent badrummet, rensa golvbrunnen och borsta ur toastolen. (säga åt barnen att hålla sig i sitt rum medan jag spolar i badrummet) Packa ner alla blommor i papperspåsar. Gå på möte. Handla lite färdkost. Säkert har jag glömt något, men ungefär så kommer min dag att se ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0