Bandet

När jag flyttar finns det en sak jag kommer att sakna hemskt mycket och det är mitt band. Det är det roligaste jag har här! Det är inte bara roligt att spela musik med dem, de är även roliga att umgås med.
Det är tråkigt att behöva lämna dem, men jag hoppas att vi kan fortsätta att göra musik ihop ändå, trots att jag kommer bo nittio mil ifrån dem.

I lördags spelade vi på Kiruna slädhundsklubb, stället där bandet föddes för ungefär ett och ett halvt år sedan. (I februari i år kom trummisen som vi har nu med, och det var även då vi tog namnet Of Mine. Så egentligen är vi knappt ett år gamla.) Det var riktigt roligt att spela, som vanligt. Och folk dansade och sjöng med. Jag undrar hur jag ska klara mig från att stå på scen och spela musik! Jag vet i och för sig inte hur länge jag kommer att vara utan det. Det kan hända att vi fixar någon spelning under våren och till sommaren måste vi ju spela!

Jag hoppas de förstår hur mycket jag kommer att sakna dem och hur mycket de har förgyllt mitt liv den senaste tiden. När livet runt omkring var jobbigt och stressigt har det varit rekreation för själen att få åka till replokalen och bara ge utlopp för allt genom musik.

Nu ska jag bara åka iväg och bli nåt, även om jag redan är sångare och kompgitarrist i Of Mine, och det är fan inte dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0