Söka jobb, igen

Igår snubblade jag över en sådan där jobbannons som jag inte kunde låta bli. Jag var bara helt enkelt tvungen att söka det jobbet. Så hela dagen idag har gått till att skriva personligt brev, slänga ihop CV, gräva fram betyg och intyg och sammanställa allt till en tjusig ansökan. Givetvis var det ett betyg jag aldrig hittade och det fanns inte tid att fixa fram ett nytt. Men så ska det vara, något måste jävlas.

Nu är det bara att vänta och se vad som händer. Det är nu knepen från The Secret kommer till användning. Jag ska från och med nu föreställa mig att jag redan fått jobbet, hur det känns att åka dit, gå in och arbeta där. Hoppas att universum jobbar för min fördel nu och att min inkompetens på pappret inte står i vägen för mina framtidsplaner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0