Jag har ju hålen kvar...

På det glada nittiotalet var jag tonåring och gillade att göra hål på mig själv. Jag gjorde ett par i min näsvinge vilka jag var väldigt nöjd med. Tyckte det var dösnyggt med ringar i näsan. 1994 flyttade jag till Göteborg och där fanns ett ställe som gjorde hål i folk, det var deras grej och de hette Barbarella. Första gången jag gick dit bokade jag en tid för att pierca ögonbrynet. Sen piercade jag även läppen, tungan och naveln där och det var 1996. Ögonbrynet och läppen kändes som ett getingstick, ganska ont alltså. Navlen kändes litegrann. Tungan kändes inte alls, men den svällde upp och blev dubbelt så tjock några dagar, efter läkningen är det den piercing jag har haft minst ont/problem utav. Sen dess har jag tagit ur och sattit i mina smycken då och då. Sist jag tog ur dem var när jag var gravid med Matilda. Sen har jag bara varit slö och inte tagit mig för att bry mig om mina befintliga piercinghål. Sen kom jag på att ring i läppen faktiskt är jäkligt tjusigt, och insåg till min förtvivlan att jag på något sätt blivit av med min ring som jag haft i läppen. Dessutom har jag haft oturen att tappa tre olika kulor till min navelpiercing, så jag har varit utan den också. Jag har varvat navel och tunga, eftersom de smyckena haft samma tjocklek och därför kunnat använda samma kula. Men jag tröttnade på att hålla på byta omvartannat.
Tack vare min syster och hennes blogg surfade jag in på Barbarellas hemsida och blev lite till mig i trasorna. Först och främst ville jag ha nya kulor till min navel- och min tungpiercing, sen ville jag ha nya örhängen. Det vore dessutom fränt att sätta tillbaka ringen i läppen, tänkte jag och beställde järnet därifrån. Och jag är inte klar än. Det är alltid skoj att ha lite att välja mellan och det finns verkligen mycket att välja mellan! Det gick jäkligt fort att få hem smyckena dessutom, så jag vill verkligen tipsa om Barbarellas hemsida!
Numera har jag fyllt några av mina hål. Näsvingen är näst på tur, men jag kommer ändå ihåg att det var en utav mina besvärligaste piercings. Sist jag hade ring där läkte det inte ordentligt och gjorde ont lite hela tiden. Ögonbrynet är totalt uteslutet, det hålet får vara. Det är ändå inget hål längre, jag tror jag hade ring där i ungefär ett år, sen började ringen att vandra och jag tog ur den och lät det läka igen.
Är det förresten någon där ute som skulle vilja ha en neongul plastplugg på 8mm till örat så har jag en som jag inte kommer att behöva i framtiden. (Vad jag vet nu iallafall...) Kommentera mig isåfall så kan jag skicka den. Det är ju onödigt att den ska ligga här och skräpa.




Kommentarer
Postat av: Syster

Du hittar inte ringarna eftersom du gav mig alla du hade...

2009-03-14 @ 16:49:04
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Kicki

Ha ha ha! Det förklarar en del. Jag tyckte jag hade i ringen i läppen nyss, men jag hade tydligen inte det...

2009-03-14 @ 21:40:18
Postat av: Åsa

Hehehe... Tiden går fort när man är gammal...

2009-03-16 @ 08:43:02
URL: http://mimosan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0