Bemärkelsedagen

Jag hade bestämt att ta sovmorgon idag, och det fick jag väl, litegrann. Åtta räknas nog som sovmorgon när man är småbarnsförälder, även om mitt småbarn alltid har haft en tendens att gilla sovmorgnar själv.
Igår gjorde jag en jättelasagne, dels för att jag var sugen och dels för att jag skulle slippa laga lunch idag. Nu kan jag koncentrera mig på tårtan som ska göras. Jag förberedde igår med att handla och rensa jordgubbarna.

När Matilda har fyllt år, vilket hon gjort två gånger faktiskt, har jag haft fullt upp med att göra tårta, diska och förbereda fikande att jag inte hunnit med att duscha eller ta på mig något finare kläder än kladdiga och fläckiga kökskläder innan alla kommit och fikat. Jag har stått bredvid bordet, svettig, rödflammig i ansiktet med stripigt hår och tittat när alla mumsat på min tårta. Så brukar det även vara på mina födelsedagar. I år tänkte jag ändra på det. En fördel är att Husse jobbar till fyra, så ingen får komma förrän tidigast halv fem. Han måste ju hinna hem och få mat i sig innan tårtsmaskandet börjar. Så kanske hinner jag färdigt med tårtan, duscha, borsta håret, sminka mig och ta på något fint innan mina gäster kommer och firar mig idag. Kanske. Det är nog dags att börja snart.

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis på födelsedagen! Kram från oss alla!

2009-07-22 @ 11:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0