Mosad

Det känns som att jag blivit överkörd av en ångvält. Jag har ont precis överallt, från huvudet till fotlederna. Inte i fötterna, konstigt nog. Jag orkar inte mycket alls. Just då förvandlas min gulliga unge till ett litet monster, som ska gå när hon sitter, sitta när hon går, måla när hon äter, äta när hon målar, hon ska ha välling som hon inte dricker, tutte som hon slänger, böcker som hon river sidorna ur, stoppar i munnen och tuggar till pappersmassa som hon spottar på golvet. Ingenting är bra och allt jag vill är att få en stund på soffan. Nu har jag provat lägga henne i sängen, för jag tror inte att hon fick sova tillräckligt tidigare på dan.
.......

Ett halvtimmeslångt samtal från Husse senare och jag känner mig bättre till mods. Han har en förmåga att få mig på bättre humör. Jag känner mig plötsligt inte som en värdelös mamma längre. Matilda kom på att hon skulle bada istället för att vila, och det går ju bra, så länge hon inte blir ett bad-monster.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hoppas att det inte är "flunsan" som slagit till! Ungarna brukar ha en tendens att ta ut svängarna när man själv inte är riktigt fit-for-fight. Ge Matilda en balja vatten att leka med i badrummet, så kan du ligga på en filt utanför (med öppen dörr såklart) och ta det lugnt :)

2009-01-25 @ 22:52:57
Postat av: Kicki

Hon blev lite snällare efter badet faktiskt. Men om hon är likadan idag efter dagis ska jag prova balj-knepet!

2009-01-26 @ 09:46:20
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0