Dietkrig

Jag ska skriva en inlämningsuppgift om Isodieten v/s LHCF. Har suttit och samlat information från olika sidor. Pust! De kastar en del skit på varann, kan jag avslöja.
Matilda är hemma men hon har faktiskt låtit mig plugga. Hon brukar inte göra det. När jag sitter och koncentrerar mig brukar hon stå bredvid och gnälla på sitt allra gnälligaste vis. Funkar inte det lägger hon sig på golvet och gnäller lite högre. Sitter jag vid datorn kommer hon fram och klickar på musen och drar i sladdarna. Men idag har hon faktiskt varit snäll och lekt på sitt håll medan jag har lämnat in uppgifter i Företagsekonomi.
Nu är det dock NkB som gäller.
Fan, vad jag ligger efter! Jag blir faktiskt lite småstressad och det känns i magen. Inte så hemskt mycket, men ändå. Min mage har varit alldeles lugn länge. Jag tycker den ska få vara det. Då är det bra att ha en unge som samarbetar.
Hon hostar fortfarande, så jag vet inte hur jag ska göra imorgon. Hon har fått Bisolvon idag, precis som igår och iförrgår. Annars är hon ju pigg, men snoret rinner och så får hon en och annan hostattack. Och hon är så rädd för att kräkas, så hon vill ju inte riktigt hosta. Därför går hon omkring och gurglar mest hela tiden. Febern är iallafall borta nu.
Hon blir nog hemma imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0