Husmodern

Hon börjar krypa fram så smått, husmodern i mig. Jag kommer ihåg när Matilda var i magen, mot slutet av graviditeten, då kröp husmodern fram och städade, putsade, bakade, fixade och donade. Jag kommer ihåg att jag hade energi till tusen och att det verkade inte vara jobbigt med just någonting.
Idag skuttade jag ur sängen och satte igång att baka. Först matbröd och sen gjorde jag även deg till kanelbullar, så Matilda fick prova på att baka och kavla hon med.
Kring elva-snåret idag fick jag först äta nybakat bröd med ost och smör och sedan en kanelbulle till efterrätt. Det var verkligen gott! Matilda ville inte smaka alls nästan, hon hade ätit sig mätt på deg och mjöl. Hm, hon visste inte att det som väntade var ännu godare.
Husmodern ska snart ta itu med lite mer på rensningsfronten. Men det går så bra så! Dock har jag inte energi till tusen och kommer nog slockna en stund på sängen om lilla ungen tillåter och vill göra detsamma. Men det tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0