Bunkra

Idag köpte vi vällingpulver till 120 liter välling. Det ska enligt min uträkning räcka ca sex månader, om Matilda äter välling morgon och kväll. Det känns tryggt. Nästa inköp blir åtminstone 720 st blöjor, som kommer räcka ungefär fem månader.
Vi köpte även lite festmat till imorgon kväll. Till helgen blir det nog också festmat, den sista festmaten på ett halvår. Nu ska vi ta tillvara på varenda dag, varenda timme och varenda stund tillsammans. Det ska man i och för sig alltid göra, men nu är det allvar.
Imorgon är det sista dagen på det här året och jag tänker då fira att det är slut.
En lista över mina så kallade nyårslöften ska jag också göra, men den håller jag nog för mig själv.

Kommentarer
Postat av: linda

Japp du bunkrar verkligen! HErre gud! Hahaha



Men ang trotts. Finns 8 månaders då destäler sig upp och pillar i uttag osc(lätt), 1 års då de börjar testa sin vilka lite, 2års trotts där det är mer kropsligt. 3 års är sura miner och mer bråk. Jaga/tjata dem för att få dem till matbrodet osv. men Dotterns 4 är dt värsta så långt! slänger sig frmför en, bits, slåss, rivs, skriekr. GIck så långt att kassörskan log och önskade en lycka till med ungen sist. tog 30 minuter att få tyst på henne, och lugna ner sig. Men då är dottern väldigt bestämd och blir lätt arg! Samt väldigt stark för sin ålder. Lite besvärligare med andra ord. :-)

Hur gammalt e ditt barn?

2008-12-31 @ 02:14:18
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/
Postat av: Helena

Kikar in för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas du får en härlig nyårsafton & ett bra år 2009!

Kram kram

2008-12-31 @ 08:35:46
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0