Solskenspromenad

Vi promenerade till affären och handlade. Allt jävla bajs på gångstigarna höll på att förstöra min dag. Jag fick tjata och tjata på Matilda att se upp var hon satte fötterna. Hon ville ju bara hoppa i vattenpölarna! Överallt var det bajs, bajs, bajs, bajs, bajs. Fy helvete vad äckligt det är. Jag blir så arg att jag nästan kräks.

Matilda var iallafall både snäll och jätteduktig, hon klarade av att gå ganska långt och inne på affären skötte hon sig nästan helt perfekt. En gång smet hon, kilade iväg bakom hyllorna och skrek "TITTUT!". Det blev inte ens kaos vid godishyllorna.

På vägen hem gick vi förbi stallet där det var tävlingar idag. Men vi kom givetvis i pausen. Vi tittade lite på hästarna innan vi gick hem.
Väl hemma fick jag tvätta hjulen på barnvagnen. Diskmedel och hetvatten. Nu är den redo för nästa promenad. Hoppas de sopar ute snart!

Och förresten så är hästbajs inte ens en tiondel så äcklig som hundbajs. Så det så.

Andra bajsinlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0