Pust!

Sitter och andas ut en stund. Matilda har somnat, tillslut, efter allt stoj och stim. Jag har äntligen kunnat sätta mig ner längre än ett par minuter. Det sista jag hade att göra var att hänga upp tvätt. Nu är det gjort. Kvar idag är att skriva ihop en inlämningsuppgift i Historia A, som ska in före midnatt. Jag har en liten aning om vad jag ska skriva och hoppas att det kräver två A4 sidor, textstorlek 12 punkter.
Som tur är finns det ingenting att se på teve, så jag lär inte bli distraherad heller. Men något irriterad blir jag över att det är så fantastiskt dåligt teve-utbud på söndagkvällarna. Jag som inte gillar svenska deckare i vare sig film- eller bokform har inte mycket att titta på i filmväg på en söndagkväll. Jag är inte så stort fan utav förnedringsteve heller, eller deprimerande dokumentärer. På söndagkvällar vill jag ha romantiska komedier, eller komedier överhuvudtaget.
Nåja, ikväll ska jag ändå skriva om hur romarna hade det, på den tiden då det begav sig. De var ganska dekadenta, de där romarna. Fula i mun, med rå humor och konstiga nöjen. Lite som dagens människor, kan jag tro. De levde ju på tiden då vi inte hade blivit pryda ännu.

Det snurrar i huvudet och värker i ryggen. En massage hade suttit fint. Eller ett skumbad. När vi flyttar från den här lägenheten vill jag bo på ett ställe med badkar! Det är ett utav mina krav.

En tårta tog nästan slut. En tårta blev inte ens färdig, den ska frysas in till Husse kommer hem.
Nä, nu är det dags för lite allvar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0