Pådrag

Det sista jag sa till Mimmi innan jag släppte ut henne idag var: Du får inte smita! Det tog ungefär tjugo minuter innan hon och grannpojken hade stuckit iväg på sina cyklar. Eftersom jag är van att hon sticker iväg, och kommer tillbaka, blev jag först inte så orolig. Men tiden gick och vi mammor började leta. Efter en stund var halva lompis engagerade i letandet. Vi var överallt där barnen kunde tänkas vara, men vi hittade inga barn och ingen hade sett dem.

Jag ringde till Micke och berättade, han stack från jobbet och hittade dem på leklandet. Där hade vi ju letat, men när vi varit där hade barnen säkert varit på fotbollsmatch, för det berättade de att de varit. De hade även varit på ridklubben och tittat på hästarna.

Hur som helst kom de hem igen, utan minsta tecken på ånger eller skam. Nu är det utegångsförbud resten av den här dagen och cykeln blir inlåst fram till nästa sommar. Det dumma är att beteendet är mamma upp i dan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0