Köksväggen i Slagnäs

Jag satt och gick igenom lite bilder och tänkte visa lite om hur det blev i Slagnäs när vi var där och renoverade i somras. Jag ville egentligen inte ha någon vägg mellan köket och rummet, men eftersom den väggen är orginalstugan så var den svår att ta bort. Istället ska vi ha timret framme, obehandlat, och så här gick det när vi tog fram timret:


Här är väggen som den sett ut sen femtiotalet, skulle jag tippa


Micke börjar bryta loss skivan


Under skivan dolde sig gamla, gamla tidningspapper


Här har jag börjat blöta, skrapa och putsa för att få bort allt tidningspapper, all mossa och gamla trasor. Dessutom alla små spikar som tidningpappret satt fast med.


Lite putsande kvar, men ungefär så här kommer det att se ut!

Vi hade tur att golvet i köksdelen var okej! Så där inne blir det fint trägolv. Micke var och kröp för att se hur golvet mådde.

Dykning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0