Hur gör man?

Då ska man bli husägare då. Det har snurrat många tankar i huvudet i natt, ändå har jag lyckats sova ganska bra. Barnen var snälla och sov ända till efter åtta! Äntligen en hel natts sömn med sovmorgon på det. Härligt!

Före jul ska vi alltså flytta in i vårt hus. Vårt allra första hus. Hittills i mitt liv har jag bara bott i lägenhet. Nu ska jag bo i hus och jag vet inte riktigt hur man gör.

Det är så mycket som ska fixas och väljas. Vad ska vi ha för elbolag? Vilken internetleverantör? Vad blir det för kabeltv? Vi måste köpa en snöskyffel och en gräsklippare. Vi måste lära oss hur man värmer upp huset.

Dessutom måste vi lära känna området! Vi ska flytta till ett ställe som vi besökte för första gången i våra liv igår. Jag har varit i själva samhället en kort sväng innan. Jag vet ungefär var skolan och affären är. Resten ska vi lära oss. Det är nytt på så många nivåer.

Det är lite kul att vara nybörjare, och det tar nog inte så länge innan det nya livet är den där välbekanta vardagen. En helt ny värld och ett nytt liv. Tänk va! Vilken grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0