Hemma

Idag är det fredag, men det känns som vilken vardag som helst. Min käre maken jobbar tillochmed måndag, så det är inte helg för oss förrän då. Matilda fick feber igår, inte oväntat då de andra barnen hos dagmamman haft feber och var hemma igår. Hon är inte så medtagen, men varm. Det kommer bli en lång dag. Viktoria är sympatisjuk och får vara hemma hon också. Jag skulle egentligen ha varit på mitt nya jobb, men jag var inte tvungen att komma. Och jag kan inte ringa och säga att jag inte kommer, för jag har inte telefonnumret dit eller till någon av dem som är där. De märker iallafall att jag inte kommer.

Idag är andra dagen i mitt liv jag tar VAB. I onsdags var första dagen. Innan jag ska logga in på försäkringskassans hemsida, måste jag förbereda mig mentalt så att jag inte bryter ihop av allt krångel. Då morrar jag lite över de som har fuskat med ersättning från FK. DET ÄR ERAT FEL ATT DET ÄR SÅ JÄKLA KRÅNGLIGT ATT HA MED DEM ATT GÖRA!! Skäms på er. Det finns en massa bidrag man har rätt till, men jag orkar inte söka för att det är så djävulskt besvärligt. Jag höll på att bli gråhårig av att söka bostadsbidrag en gång. Och anledningen till att jag aldrig har tagit ut VAB förrän i onsdags var just på grund av rädlsa för mer krångel, inte för att jag inte ha behövt det. Ska det vara så?

Hoppas barnen samarbetar idag. Så jag slipper sjukskriva mig själv för nervsammanbrott. Nej, det är alldeles för krångligt. Ingen får ju sjukpenning idag, så det hade inte ens varit lönt att försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0