Var en sväng på stan

Jag hade möte på Arbetsförmedlingen klockan elva och efter det gick jag en sväng på stan och tittade i lite affärer. Först gick jag in på Lindex, för jag tänkte kolla vad en overall till Matilda går lös på. De var inte på rea, direkt. Däremot hittade jag en vårjacka åt Viktoria i storlek 92, vilken jag hoppas hon kan ha till våren. Den kostade bara trettio kronor så det sved inte så mycket i plånboken.


Fodrad galonisjacka! Byxor följde inte med, men det hittar jag förmodlingen där nere när vi flyttat.

Sen gick jag vidare till skobutikerna i förhoppning att kanske hitta ett par billiga stövlar åt mig själv. Ibland har jag faktiskt kjol, och då vill jag gärna ha ett par snygga stövlar än grova vinterkängor. Som vanligt har jag för stora fötter då de flesta skor, för damer, finns upp till storlek 40. Jag måste ha 41 åtminstone! Hittade inga intressanta, som passade både storleksmässigt, plånboksmässigt för att inte tala om utseendemässigt. Dock hittade jag dessa:


Kanske inget att dansa omkring i under vintern, men det vore kul att gå omkring i gyllene träskor... Tur även de var för små för mina clownfossingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0