Kväll

Man kan tro att det är jättesent här hemma hos oss. Barnen sover, Husse sover. Jag sitter uppe ensam och har på teven i bakgrunden. Försöker varva ner lite efter att precis kommit hem från replokalen. Jag är ganska trött, men tror det kan blir svårt att somna så här på en gång. Klockan är dessutom bara halv tio. Ute blåser det. Jag har på någon film som jag inte alls hänger med i.

Idag gick Viktoria hela vägen till Mimmis dagmamma. Det är bara ca 100 meter, men ändå. För en så liten tjej som nyss lärt sig gå är det nog ganska långt. Sen gick vi upp på stan, hon och jag, men då fick hon åka vagn. Vi var och fikade med en ny bekantskap som var jättetrevlig och rolig. Det var kul att gå och fika. Första gången på alldeles för länge. Sen gick vi hem igen, via coop där vi gick in och handlade lite.

Sen kom min nya gitarr, som jag har längtat efter. Så jag försökte få barnen att samarbeta så jag kunde packa upp den och provspela. Vi repade senare framåt kvällen så jag har även fått prova den i förstärkaren. Vilket ljud! Vilken känsla! Vilken gitarr, alltså! Jag är så lycklig och nöjd med den. Det är inte klokt.

Nu är jag alltså hemma, och snart tänker jag gå och sova. Om en liten stund bara. Bredvid mig ligger texten till nya låten som nästan är klar. Musiken är klar och vi spelade igenom den idag. Texten funkade inte riktigt som jag vill så jag får jobba lite mer på den. Det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0