Som våren, men ändå inte

Jag blir verkligen frustrerad av det här vädret. Det är klart, riktigt blå himmel och strålande solsken. Men kallt. Kallt så in i vassen! -26 grader. Det ser så härligt ut, där ute. Jag blir sugen att åka skidor, åka skoter till stugan, bygga snökojor och leka med barnen. Men det är för kallt! Jag klädde på Mimmi ordentligt i morse när hon skulle till dagmamman, strumpbyxor, fodrade byxor på det, t-shirt, tröja och tjocktröja och på det overall, halskrage och mössa, tjocksockor och vinterkängor. När vi kom fram till dagmamman frågade jag om hon frös: "Ja, om näsan." svarade hon. Och det var kallt om näsan. Det är orättvist att det ska vara så fint väder och ändå vill man inte riktigt vara utomhus. Jag vill ha lite varmare nu, lite mera vår. Nu har vi haft vinter så länge och det har återigen varit en kall vinter. Jag tycker vi förtjänar lite vår nu. Snart är det mars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0