Lördagsplaner

Idag hade jag tänkt städa och sen göra iordning barnens rum. Vi kom över en våningssäng för ett tag sen och jag har tänkt ställa in den för att göra en mysig sänghörna främst åt Matilda, så hon kanske tycker att hennes rum är trevligt att sova i. Det har känts lite ofärdigt där inne och vi har inte haft något bra ställe att ha alla leksaker på. Inte konstigt att har legat på golvet för jämnan.
Men nu var det ju så att det snöade hela dagen och hela natten och hela dagen igen, och dessutom hade Matilda feber och hosta, så vi fick skjuta upp städandet till en annan dag. Jag kan ju inte städa om någon annan är hemma. Viktoria fick, trots protester, spendera en hel del tid i spjälsängen medan vi har fixat och donat i barnens rum. Nu står iallafall våningssängen där, och en ny hylla till leksakerna. Matilda älskade sin nya "koja", som jag hoppats! Den övre våningssängen fungerar som pussel- och bokförråd tills vi får hyllorna på plats. Det är ju det där med betongväggar, inte så bara att sätta upp hyllor.
Ute har det nog slutat snöa nu. Det får räcka för ett tag tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0