Jobb och AF

Idag var jag och provjobbade. Det var spännande. Jag var inte helt bakom flötet som tur var, men jag känner mig definitivt inte heller särskilt varm i kläderna. Det kommer väl så småningom. Det jobbigaste idag var att stiga upp halv fem och få ungarna att vakna. De fick följa med mig till jobbet och titta lite, sen körde jag dem till dagmamman. Det var en stor dag för Viktoria som inte varit utan båda sina föräldrar så där många timmar som det blev idag. Hon hade längtat efter mig ganska mycket när jag hämtade henne. Direkt efter jobbet fick jag åka till AF för drop-in-besök med alla jobbcoacher. Jag gick runt och fick informationsblad. Nu ska jag välja tre stycken som jag fann intressanta, så får vi se vilken av dem jag kommer att få. Jobbet jag har är bara ett extrajobb, så jag kommer fortfarande att stämpla. Sen ska vi snart flytta, dessutom. Det ska ändå kännas lite bra att få gå till en jobbcoach även om det är en ganska utskälld del av arbetsförmedlingen. Tydligen är det sista chansen nu att få gå hos jobbcoach, så det är väl bra att jag utnyttjar tillfället. Kanske ger det mig något. Hur som helst förlorar jag nog ingenting på det. Jag ska fylla i pappret vilka jag har valt och åka och lämna in det imorn, efter att jag har varit på mitt nya jobb och kanske lärt mig ännu något nytt!

Ikväll blir det nog sängen tidigt. Det känns så.

Kommentarer
Postat av: Stina

Det där med jobbcoach fick jag också itutat att nu MÅSTE du passa på för det ska försvinna inom nån månad. Kommer in på AF i lule och frågar om just det. Hon ser ut som ett frågetecken och säger menar på att kontoret i Kiruna är ute o yrslar. Så är inte fallet. Så jag kunde i lugnan ro boka mig en coach och förhoppningsvis få bra hjälp...

2011-08-30 @ 19:54:42
Postat av: Tovis

Jag har en ny blogg om du vill kika in o titta nångång, pussis!

2011-08-31 @ 00:21:17
URL: http://www.justdoitmyway.wordpress.com
Postat av: Kicki

Stina: Det kanske bara är Kiruna som ska sluta med det?? Det verkar nästan som att de håller på att lägga ner hela AF här, det finns inte pengar till nåt!

Tove: Jag har lagt din blogg till favoriter! :)

2011-08-31 @ 10:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0