Huset

Om nästan exakt en vecka är vi ungefär 90 mil härifrån och tittar på det som med största sannolikhet ska bli vårt hem. Vi ska bli husägare, är det tänkt. Det är planen och det enda som skulle stå i vägen just nu är att huset inte alls är så fint och bra som det verkar på bilderna jag fått, och den information jag fått utav säljaren. Men jag har mycket svårt att tro att vi kommer att bli besvikna.

Efter att jag läste The Secret gjorde jag en visionboard, en anslagstavla där jag sattit upp mål, önskningar och saker jag vill åstadkomma i livet. För ungefär ett år sedan ritade jag en liten skiss på ett hus och nålade fast på den anslagstavlan.


Det lustiga är att min husskiss är snarlik det riktiga huset vi ska titta på!
Det som skiljer sig är färgen och att fasade inte är helt i trä. Annars är det nästan lite läskigt likt!

Saker som jag fäster på min anslagstavla har en tendens att förverkligas. Det må vara slumpen, ödet eller vadsomhelst. Det händer iallafall.


Kommentarer
Postat av: Sofi

Nämen, ska ni flytta söderut? Var ska ni bo? :)

2011-08-31 @ 13:10:36
URL: http://insulsitas.blogspot.com
Postat av: Kicki

Det ska vi minsann! Söder om Sundsvall. :)

2011-08-31 @ 16:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0