Schema

Jag behöver strukturera upp min vardag. Jag behöver en plan. Nu har jag varit föräldraledig och arbetslös så länge att dagarna bara flyter ihop i något slags töcken. Ibland vet jag inte om det är vardag eller helg. Mina riktmärken är att vi repar med bandet på söndagar och onsdagar, och på tisdagar är det yoga. Nu vet jag även när det är torsdag, för då kollar vi True Blood och det är några avsnitt kvar.

Så jag satte mig ner och började planera mina dagar och insåg att dygnet nog har för få timmar, om man nu ska sova åtta till nio timmar per dygn, och det ska man, annars blir man sjuk och deprimerad.

Någon väckarklocka behöver jag inte då min bejbis vaknar mellan sex och sju varje morgon. Och på kvällen går jag alltid och lägger mig i tid, dels för att jag är helt slut vid åtta och dels för att Matilda vill somna i stora sängen, helst med mig. Och det är säkrast att jag också går och lägger mig då, för annars hoppar hon ner i spjälsängen med bejbisen och så var det kvällslugnet förstört.

Förutom att ta hand om mina barn ska jag hinna med matlagning, disk och tvätt. Och så ska jag hinna med mig själv. Jag ska komma ihåg att äta på regelbundna tider, jag ska komma ihåg att motionera. Jag ska komma ihåg att betala räkningar och sköta ekonomin. Därför har nu ett schema börjat ta form. Nu ska jag bara komma ihåg att köpa färg till skrivaren också så att jag kan skriva ut det. Det får bli en provisorisk kom-ihåg-lapp på kylen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0