Ryssvärmen

Den så kallade ryssvärmen kom och tog oss på sängen här för ett par dagar sen. Det är fortfarande snö på backen, även om den snart försvunnit, det är inte ett löv på nåt träd, gräset har inte hunnit bli grönt samtidigt som det är 20 grader varmt i skuggan. För en vecka sen hade jag långkalsonger, nu har jag knappt haft kläder alls. Ha ha!

Jag har gått från att vara en ganska så solskygg person, till att sitta ute och steka på altanen. För några år sedan höll jag mig för det mesta inne när det blev så här tokvarmt som det varit de sista dagarna. När jag väl gick ut, gömde jag mig bakom mörka solglasögon och gärna hatt, keps eller sjal. Jag brände mig alltid när solstrålarna väl lyckades träffa mig. Jag gick helst in i matbutiker och hängde vid kyldiskarna. När vi satt ute, satt jag helst under ett träd när de andra glassade på i solskenet.

I tre dagar har jag suttit på altanen, inte så länge kanske, men säkert flera minuter åt gången, och solat. Jag har inte haft solglasögon eller hatt vissa stunder. Jag har gått så långt att jag till och med suttit i linne! Det känns nu. Det svider lite i skinnet. Kanske, kanske, kanske får jag någon slags brun nyans istället för den vanliga knallröda jag brukar få. Jag har ju ändå jobbat på det här de senaste tre åren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0