Hemmapyssel

Husse har åkt till skogs med mat som ska räcka kanske hela sommaren. Men han kommer tillbaka redan i eftermiddag. Själv är jag hemma med barnen och funderar om det blir något pyssel idag. Kanske orkar jag blåsa ett par ägg till, som vi kan måla och hänga i påskriset.
Påskriset håller förresten på att få löv. Vad somrigt det kommer att kännas när en massa björklöv slår ut där på köksbordet.

Jag har funderat på varför man hänger fjädrar och ägg i påskriset. Har det något att göra med att man släppte ut hönsen på våren och de sprang omkring och la ägg i riset så fjädrarna yrde? Det känns som en logisk förklaring. Jag ska nog forska lite i det. Men nu vaknade lilla bejbis och hon vill säkert ha mat, det blir prio ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0