Utvilad

Imorse vaknade jag tio över sex. Helt utvilad och pigg. Jag tänkte att det inte var möjligt, för det har inte hänt på väldigt länge. Jag har nästan glömt hur det känns.
I den nya lägenheten har jag sovit som en sten på natten, jag har knappt varit upp och kissat, trots gravidmagen. I natt var jag upp en gång. Sen har jag sovit och sovit. På morgonen steg jag upp och gjorde frukost åt hela familjen.
Matilda har fått eget rum och är världens duktigaste unge som har sovit själv i sitt rum två nätter nu. Jag är helt imponerad! Hon somnar jättebra på kvällen, själv, i sitt eget rum. Sen sover hon hela natten. Vi har haft dörrarna på vid gavel så hon lätt ska hitta till vårat sovrum om det krisar, men det har det inte gjort.
Jag och Husse satt uppe och tittade film igårkväll, men jag gav upp vid tio och gick och la mig. Vi har inte suttit uppe och tittat film särskilt ofta sista tiden. Det är väl år sedan, utan överdrift.
Det är fortfarande en hel del kvar att göra både i den gamla och den nya lägenheten. Datorn och blommorna står kvar här i den gamla, och den ska städas ur. I den nya har inte riktigt alla saker hamnat på sin rätta plats ännu. Men det känns som ett hem där, vi trivs jättebra där, det är luftigt och skönt där.
Och det bästa av allt, man vaknar utvilad där.


Kommentarer
Postat av: Helena

Visst är det härligt att vakna på morgonen & känna sig utvilad & pigg?! Det var ett tag sen jag själv fick uppleva den känslan, men då det händer blir man nästan chockad :-)

Kram kram

2009-09-18 @ 09:14:03
URL: http://sofiasmamma.blogspot.com
Postat av: Nina

Det är ett GOTT tecken - att kunna sova gott i sitt hem :) Grattis till att ha flyttat in i nya lägenheten.

2009-09-18 @ 20:20:48
Postat av: Kicki

Jag börjar undra hur vi stått ut i gamla lägenheten överhuvudtaget...

2009-09-22 @ 15:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0