Jag har kastat in handduken

Ja, jag har gett upp. Det är säkert. Jag trodde att jag skulle streta på, min envisa jäkel, men nej, jag gav upp.
Idag skickade jag mail till min mattelärare och min historialärare och sa att de skulle ge mig IG. Jag orkar inte. Det är för mycket och jag har försökt, men det snurrar bara i mitt huvud. Ingenting fastnar. Jag tror jag kan förstå hur någon med dyslexi har det, för när jag har läst har bokstäverna flutit ihop och när jag läst färdigt ett stycke har jag redan glömt vad det var jag läste.
Därför insåg jag att det är lika bra att ge upp. Imorgon ska jag gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig arbetslös. Jag tar härmed och raderar två stressmoment i min tillvaro, och jag hoppas att det känns bättre sen. Just nu känner jag mig ganska värdelös, slö och besviken. Det tog emot att skicka de där mailen, jag höll på att börja grina. Men det känns nog bättre sen. Det hemska var ju att jag tyckte det var kul och intressant!
Kanske får jag fler chanser, även om alliansen gör sitt bästa att grusa mina planer att bli något när jag blir stor.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Eftersom jag suttit i samma sits som du vet jag vilken sorg följt av en stor lättnad du upplever nu. Jag tycker att det är tråkigt att du inte orkade, men jag förstår dig. Du kommer att klara det en annan gång, när du har större marginaler.

2009-05-25 @ 11:34:02
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Kicki

Tack. Det börjar kännas lättare redan. Sen fick jag ett sånt snällt mail tillbaka av min historialärare så jag blev lite gladare.

2009-05-25 @ 16:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0