Hur håller man sig vaken?

Jag vill inte dricka kaffe så här sent, för då får jag antagligen springa på toaletten hela natten. Jag tror dock att jag ska ta en kopp, bara en, för att se om det funkar.
Sitter nu och väntar på att det ska slå över, att jag ska bli övertrött. Då brukar jag få en massa gjort. Det finns risk för att det blir svamligt, men trots allt blir det gjort.
Jag gillar inte energidrycker, de är så äckliga, jag vill heller inte äta en massa socker, och heller inte mer mat för då kan jag inte sova sen. Hur ska jag hålla mig vaken?
Sitta och stirra på en dataskärm piggar knappast upp. Inte heller att dyka i en bok. Men tyvärr är det det jag måste göra. Jag försöker övertala mig själv att jag kan vila imorgon när Matilda är på dagis, men egentligen vet jag att så inte blir fallet. Imorgon är det nya uppgifter som står för dörren.
Lite kaffe, måste prova. Hm. Och bubbelvatten förstås. Det blir nog mycket toaspring i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0