En dag man hann med ganska mycket ändå...

Jag började bli less på att det var så stökigt hemma. Det känns inte som att jag hinner med att städa, och faktum är att det inte bara känns så, det är så. Men idag, när det var stråååålande solsken, blå himmel och 14 grader varmt, bestämde jag mig för att försöka göra ett ryck iallafall. Och det gick! Jag fick tillochmed dammsuga, så att jag äntligen kan gå barfota igen utan att trampa in en massa skräp i fotsulorna.
Matilda hjälpte till genom att först ligga i storsängen och se Mamma Mu & Kråkan och sen sitta i sin säng och läsa bok. Sen gjorde jag kycklinggryta och Matilda sov middag.

Vid fyra-tiden åkte vi och hämtade morfar och for vidare till faster för att äta grillat. Det var smaskigt. Matilda ville hemskt gärna umgås med Argo, men Argo var inte lika pigg på att umgås med Matilda. Efter mat och fika skjutsade vi hem morfar och åkte vidare till farmor och farfar. Där var vi en stund också, innan vi tillslut åkte hem och gjorde kväll.
Det är så härligt när det är ljust så länge på kvällarna och dagarna är längre. Jag hinner med mer än jag tror, och det behövs verkligen.

Skönt att jag fick städat, det är så deprimerande att komma hem till ett stökigt hem när man är trött och bara vill slänga sig i fåtöljen. Nu kan jag göra det. Får se hur länge det håller i sig. En dammsugning brukar hålla ungefär en vecka.
Snart ska även jag hoppa i säng. Jag har lagt mig vid åtta den senaste tiden, för Matilda vill inte somna ensam, och jag har somnat före nio nästan varenda kväll. Då vaknar jag istället vid fyra och kan inte somna om.
Inatt vaknade jag två och somnade om vid fem. Usch, vad virrig jag var när Matilda slog upp ögonen och sa: "Komma hit! Kramas. Pussas. Näsgnuggas." Som tur är så är hon ju en riktig gosunge som inte har något emot att ligga och dra sig en stund på morgonen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Här håller sig en dammsugning ungefär en dag - på sin höjd 2, en golvtorkning två - på sin höjd tre dagar...

2009-05-02 @ 21:54:45
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Kicki

Oj! En dags avslappning med andra ord...

2009-05-03 @ 13:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0