Betala dubbelt?

Jag kom på en sak. Vi brukar ju sitta ute ganska mycket på somrarna på vår lilla uteplats. Och när vi gör det vill vi ofta lyssna på radio eller musik. I början köpte vi batterier till vår köksradio och hade den där ute på bordet, sen köpte vi högtalare till mobiltelefonen och använde den istället. Förra sommaren använde vi mest min telefon och lyssnade på radio. Sen fick jag telefonräkningen och ser då att jag ska betala för att jag har lyssnat på radio. Jag betalar ju redan till Radiotjänst, ska jag ändå betala extra för att jag lyssnar på radio i telefonen? Och varför då?

Jag slänger ut frågan och blir tacksam om någon kan svara på det.

Det roliga är att det slog mig inte förra året när räkningen kom, utan nu, när det är dags att sitta där ute och lyssna på radio igen. Jag vill inte betala dubbelt för att lyssna på radio. Jag tycker redan att Telia tar alldeles för mycket betalt för abbonnemang och trafikavgifter. Telia är ju det enda som har funkat bra här i glesbygden, men jag tror det är annorlunda nu.

Tar de andra betalt för att lyssna på radio, kan jag ju passa på att fråga? Tele2, Telenor och 3 till exempel.

Jag ska ta och forska lite själv i ämnet också.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nej, jag betalar inget extra för att jag lyssnar på radio... jag tror inte det.. om det inte räknas som dataöverföring.. Men det tror jag inte. Telia är dumma. Jag tror att de andra bolagen funkar bra nu när man använder 3Gnätet... Kolla deras täckningskartor.

2009-05-23 @ 10:54:32
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Jennie

Nej du ska inte betala till Telia för att du lyssnar på radio. Om du redan betalar tv-licensen så ingår även radio, UR osv

I work at the place.

2009-05-23 @ 21:22:22
Postat av: Kicki

Fan, vad de luras!!! Vad less jag blir! Jag har ju självklart inte kvar specifikationen där det står hur mycket jag betalade för radion. Jag tror det var 23 kr eller nåt sånt. Men isf ska jag lyssna på radio med mobilen i sommar och sen överklaga om de ska ha betalt för det. (Om de inte räknar det som datatrafik då...)

2009-05-24 @ 09:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0