Aktivera windows MY ASS!!!

Datorer är fan mer besvär än nytta. Jag börjar verkligen att hata fanskapet, på riktigt! Det började med att den var för slö och allt gick så jäääävla sakta. Därför köpte jag mer ram-minne och satte det i datorn. Jag köpte även en extern hårddisk att spara allt viktigt på. Sen för ett tag sedan formaterade jag om hårddisken och använde alla skivor och produktnycklar jag fick med datorn. Nu säger den att jag måste aktivera Windows XP. Och tro mig, jag har försökt. Varje gång jag slagit på datorn har jag försökt, men då kan den jävlen inte hitta rätt nätverksinställningar, och jag har försökt igen och igen och igen och igen och tillslut gett upp och bett den påminna mig senare. Nu börjar tiden ta slut, aktiverar jag inte Windows inom två dagar kommer jag inte att kunna använda datorn.
Jag googlade "aktivera Windows" och fick förslaget: "klicka på startmenyn" det gjorde jag, "välj 'alla program'" och det gjorde jag, "välj systemverktyg" och det gjorde jag också, "välj sedan 'aktivera windows'" och det hade jag gjort, tro mig, om den valmöjligheten fanns. Jag hittar inte den frasen någon stans i hela min jävla dator! Jag har letat där jag skulle leta, jag har letat i alla filer och program, jag har letat i alla valmöjligheter på kontrollpanelen, den här datorn, systeminformationen, ÖVER-JÄVLA-ALLT!!! Hittar ingen "aktivera Windows". Jag har startat om datorn så att frågan kommer upp automatiskt, men då kan den fortfarande inte ansluta till internet. Jag har klickat på alla valmöjligheter, men det går inte ändå. Jag har letat i forum på internet, där alla säger samma sak: "öppna startmenyn och välj 'aktivera windows'". Men om det inte går att välja då? Om det inte står där i start-menyn eller nån annan stans i hela jävla datorn, vad i helvete ska jag göra då? Måste jag köpa en ny jävla dator för fyratusen för att min råkar vara två år gammal?
Jag funderar starkt på att ta ut min vän på gården och ge den en omgång med yxan. Det hade känts jävligt skönt.

Om två dagar har jag ingen dator. Eller jag har en, men den är värdelös, jag kommer inte att kunna använda den. Tack så mycket.

Kommentarer
Postat av: Nina

Teknikens underbara värld. Det är bra så länge det fungerar, men banne mig... Börjar det krångla så är det inte en pryl som fungerar. Jag har också fantiserat om att kasta ut min dator genom fönstret, att därefter köra över den med bilen ett antal gånger och sedan bränna upp fanskapet. Skulle man som bilägare acceptera krångel i samma utsträckning som vi (tvingas?) acceptera krångel med datorerna? Skulle inte tro det. Ingen skulle ju köpa bilmärket ifråga. Men Windows/microsoft tycks inte påverkas på samma sätt. Typiskt! :P

2009-05-29 @ 13:11:36
Postat av: Kicki

Jag ser framför mig hur datorn flyger ut genom fönstret, hur du kommer farandes efter, hoppar in i bilen, gasar ordentligt och mosar den stackars datorn. Ha ha ha!

2009-05-29 @ 15:34:16
Postat av: Nina

Håll med om att det hade suttit fint ibland! :)

2009-05-30 @ 17:34:07
Postat av: nicke

det finns lösningar til detta strul. finns det ett sätt att sabba för dom som ej vill lägga ca 1300 på köpa en äkta xpskiva inkl allt. så finns det även en bakväg. men många håller inne på detta, för dom själva vet att dom utan problem kan tjäna runt 300 spenn för att bli av med problemet. ciao

2009-08-03 @ 13:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0