Mästaren av huskurer

Min pappa har lärt mig allt jag kan om huskurer, och det är knappt en bråkdel av vad han kan om huskurer. Har jag något att gnälla på, har han en kur på lager, sanna mina ord. Jag gnäller dock inte så där fasligt ofta, men ibland har jag ont någonstans eller känner att allt inte står riktigt rätt till, och då kommer han med tips och trix om hur jag ska lösa mina besvär.
Hans absoluta favorit när det kommer till mirakelmedel är ingefära. Han lägger in ingefära på burk, vilket kan användas mot illamående, halsbränna och allmänt dålig mage bland annat. Avkoket har han gjort eget liniment och gurgelvatten av. Det senaste var att han även gjorde nässpray utav ingefära-avkok. Då höll jag på att fnissa på mig. Han tog en dusch i näsan och sa att det var den bästa nässpray han provat.
Han spånar vidare på vad han kan göra mer med mirakelväxten ingefära, som nog är bra mot allt, tydligen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Japp, ingefära e bra. Jag har ätit morbrors inlagda ingefära när jag har haft värk i mina leder. Å det funkade kanon! Men i näsan har jag faktiskt inte provat.. än ;)

2009-03-17 @ 19:53:23
Postat av: Kicki

Nästa förkylning kanske du får testa? Jag avstår helst. Jag tycker att vanliga näsdroppar är för starka för mina känsliga slemhinnor...

2009-03-17 @ 20:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0