Länge sen

Jag har faktiskt nästan aldrig tid att sitta vid datorn längre, förutom när jag ska göra distansuppgifter i skolarbetet och betala räkningar. Annars sitter jag inte här.
Idag är jag uppe alldeles för sent, och det är för att jag suttit och räknat lite på kvällen. Min hjärna brukar inte tycka om att räkna efter klockan åtta på kvällen, men idag gick det faktiskt ganska bra. Jag lärde mig något nytt dessutom. Nu har jag bara några uppgifter kvar i det här avsnittet. Imorgon ska jag försöka ge mig på sista diagnosen innan jag börjar på nästa avsnitt på måndag. Jag ligger fortfarande efter lite grann, och det stör mig. Det är ju faktiskt inte så att jag slöar eller struntar i det. Från och med nästa vecka kommer jag att få sitta uppe så här på kvällarna, för då utökas pluggandet med Historia A. Hoppas det är kul som sjutton så jag orkar hålla mig vaken.

Idag hade jag in bilen på ombesiktning. Det gick bra och det blev inte så dyrt. Men jag är lite osams med min bil för att bakluckan fryser fast hela tiden. På verkstaden hade de låtit luckan vara öppen för att det skulle tina och torka ordentligt, och jag såg faktiskt att det var torrt när jag hämtade bilen. Ändå hade luckan frusit fast igen när jag och Matilda kom hem från mormor och morfar. Jag fattar inte hur det går till! Jag hoppas att den hinner tina upp imorgon och att helgen blir solig och förhållandevis varm, så att jag slipper bryta mig in i skuffen via baksätet.

Tänk om jag skulle ta och borsta tänderna och hoppa i säng nu. Ögonen börjar gå i kors, och det jag ser när jag blundar är multiplikation och division av bråk. Bråk med x och y:n, a:n och b:n, upphöjda till två, tre och fyra. Jag ser kvadratrötter, polynom och polynom i faktorform, binomer, grafer, x-axlar och y-axlar, koefficienter, reella uttryck, kvadreringsregeln och konjugatregeln...
Hoppas jag drömmer om något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0