Hur länge är det möjligt?

Vi bor i en tvåa och jag undrar hur länge vi kan göra det. Många, många har talat om för mig att det blir trångt att bo med barn i en tvåa och att jag kommer att märka det, med alla leksaker och dyligt. Och jag undrar när det blir ohållbart, när kommer vi inte kunna bo kvar i en tvåa? När måste vi flytta? Inte än hoppas jag. Jag kämpar på för att vår tvåa ska vara mer än tillräcklig för oss i vår familj. Jag har ju tillochmed räknat med en till unge, att jag och Husse ska sova i bäddsoffa i vardagsrummet och att sovrummet blir barnens rum. Men kommer det att bli så?
Jag har åtminstone gjort mitt bästa för att ge Matilda ett "eget" rum i sovrummet. Jag spenderade en hel dag åt att möblera om, efter noggrann planering framför "Grey's Anatomy" i onsdags. Nu har Matilda sin egen vrå, sitt eget hörn, i sovrummet. Trots alla sina leksaker är mammas nattduksbord fortfarande mest intressant. Men ändå.
Tänk förr i tiden, när en hel familj bodde i ett rum och kök och bara kallvatten i kranen. Då var det minsann inget prat om att inte ha plats för barnens leksaker. Det var bara att gilla läget. Så varför gnälla? Jag gnäller inte. Men jag önskar mig ett Kontiohus.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Vi bor i en trea och använder inte ens det andra sovrummet... Dörren dit står alltid stängd. Vår son vill inte vara där inne ensam ändå ;) Han har alla sina saker i vardagsrummet och han sover med oss :)

2009-03-15 @ 16:46:27
URL: http://sophiestar.wordpress.com
Postat av: Kicki

Jag tänkte faktiskt ha plats för en till bejbis i den här lägenheten. Möblerar man furnuftigt så ska det nog gå ett tag. Barn vill ju gärna ha närhet, tills de blir tonåringar, eller nåt. Ha ha!

2009-03-15 @ 19:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0