Vad frustrerande

Jag vill gå ut med min unge och leka i lekparken. Jag vill. Men det är fem grader varmt, alltså inte särskilt varmt. Nyss drog en hagelskur förbi. Jag har hosta och blir andfådd när jag går från köket till toaletten.
Om vi går ut måste Matilda ha tre par byxor (strumpbyxor, vanliga byxor, överdragsbyxor), tjocksockar, stövlar, body, kofta, jacka, vantar, halsduk och mössa.
Jag måste ha långkalsonger, t-shirt, långärmad tröja, vindbyxor, vindjacka, buff och fingervantar.
Det är den 17:e juni och midsommarafton om två dagar. Jag vill att det ska vara sommar! Jag vill kunna gå ut utan långkalsonger och fingervantar. Jag vill slippa dem för jag har dragits med dem sen ungefär oktober förra året, alltså minst 8 och en halv månad.
Matilda tycker säkert det är skoj att vara ute oavsett väder, det tyckte nog jag också i den åldern. Men nu känner jag mig toatalt omotiverad.
Nyss kom en till liten hagelskur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0