Sovmorgon, igen!

Det är inte ofta jag sover till efter nio. Jag lyckades en gång förra veckan och så lyckades jag idag. Matilda brukar vilja sova åtminstone till åtta, så jag är ganska bortskämd. Men efter nio känns länge och väldigt lyxigt i egenskap av småbarnsförälder. Men vi har ju sommarlov, iallafall Matilda. Jag är bara arbetslös.
Jag vaknar alltid när Husse går på jobbet eftersom det är jag som ställer alarm på min mobiltelefon. (Jag har sådan fridfull alarmsignal och tillåter ingen annan på morgnarna.) Han stiger upp tjugo över sex. Jag ligger vaken till sju, och då hade jag egentligen kunnat stiga upp om jag inte vore så bekväm att jag somnar om eftersom mitt barn sover. Matilda brukar ibland vakna och komma över till stora sängen när Husse går på jobbet och somnar hon om då kan vi sova hur länge som helst, eller åtminstone till efter nio. Som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0