Det suger i stugtarmen

Snart måste jag gå ut till stugan, så är det bara. Jag har inte varit där sen i höstas och det börjar kännas som en evighet sen. Jag planerar för nästa helg, det är det jag siktar på. Nu har jag äntligen blivit fri från förkylning och magsjuka, så det är dags att aktivera mig!

Matilda har varit på sitt allra grinigaste humör nu i några dagar, med vissa uppehåll förstås. Hon blir jätteilsken av småsaker och ska bara göra saker som jag säger nej till. Och så vill hon ha godis och glass hela tiden, ingen mat. Hon får förstås varken godis eller glass, men hon försöker. Sådana dagar undrar jag hur det ska gå med två stycken. Det är svårt att veta så här i förväg.

Idag står fiskgratäng på menyn. Den ska jag börja ta tag i snart. Ska äta lite mera lunch först, den gick åt ganska snabbt den som var i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0