Och ute är det vitt, vitt, vitt

Det ser ut som att vi bor i ett mjölkglas idag. Igår snöade det litegrann, jag vet inte om det snöar nu, men det är vitt iallafall. Temperaturen är än så länge på minussidan med två grader. Enligt prognosen ska det bli upp till sex plusgrader och sen slår kylan till igen. Allt för att det ska bli rena isgatorna ute. Det ska alltså bli totalt livsfarligt att gå ut och gå, och för den delen köra bil också. Tur att jag har en barnvagn att hålla mig i, det hjälper när man halkar till.

Matilda har sovit med mig storsängen inatt och vaknade därför lite tidigare än vanligt, före nio. Hon ville göra allt och leka med allt på morgonen, jag hann inte med för det vände så fort. Jag kände att det var lika bra att gå och sätta sig i soffan med en kopp te och bara titta på.

Vi ska hålla oss inne till klockan två ungefär, sen går vi upp på stan. Jag har upprop klockan tre. Jag känner mig lite nervös inför skolstarten, det var ju ändå ett tag sen jag läste sist, hösten 2006. Värst vad tiden går, då var Matilda i magen, nu fyller hon snart två år.

Nu vill Matilda spela dataspel, gunga, leka med lego, tvätta i tvättstället och mata bejsan-dockan samtidigt. Jag ska ta och välja ut dagens outfit, för mig och för henne.





Kommentarer
Postat av: Therese

Tjo! Jag hörde att det var dig Camilla hade gett plektrumörhängena som jag gjort.

Hoppas du blev nöjd! :)



2009-01-13 @ 14:17:09
URL: http://scatterbrain-tess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0