Nu är det så där igen

Igår  var det +2 grader när vi var på stan. Igårkväll när vi kom hem var det 0 grader. Mitt i natten -1 och nu är det -2. Inte direkt någon kyla. Givetvis ska det blåsa också. Det är otäckt att promenera, för det är blankis här och där. Och isknölar man både kan snubbla och halka på. Det är ingen riktig vinter! Januari ska vara kall, och då snackar vi minst -10 grader, minst. Idag är det mulet, då kanske den utlovade snön kommer. Jag har väntat på att det ska snöa i tre dagar. För tre dagar sen drog jag ut kontakten till bilen, dels för att jag inte ska använda den och dels för att det skulle snöa. I samma stund jag drog ur kontakten blev det klart.
På tisdag tänkte jag använda bilen faktiskt, men det är ju inte helt nödvändigt, så antagligen strutar jag i det. Jag ska ju bara till sjukhuset.
Idag tänkte jag att Matilda skulle få åka kälke, men där det inte är grusat är det ju svinhalt att gå. Ja, jag vet inte. Det är ingen riktig vinter. Men kanske gör den som förra året och kommer i februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0