Kroppens egenheter

När det är väderomslag brukar det spricka i mina mungipor och jag påminner rätt mycket om Jokern. Sist höll det i sig ganska länge och jag kämpade emot med krämer och oljor, utan märkbart resultat. Tillslut gav det bara med sig och försvann. Då började mina fingertoppar torka. Det ser ut som att jag har haft händerna i vatten hela tiden. Jag har russinfingrar, men torra sådana. På vissa ställen blir det som luftbubblor som spricker. Jag har svårt att bläddra i papper eftersom fingrarna inte får något fäste. Detta händer också vid väderomslag, främst tidigt på våren eller hösten. Jag smörjer händerna flera gånger om dagen, men kort därefter känns fingrarna som läskpapper igen. Det går väl också över av sig själv så småningom, men jag kan inte låta bli att lägga mig i och försöka hitta mirakelkurer mot detta. Än har jag inte hittat något som hjälper. Men till mina mungipor har jag hittat något som lindrar iallafall och det är en bivaxsalva jag köpt på marknaden. Den jag köpte för ungefär tre år sen har tagit slut nu, så jag måste köpa en ny nu när vintermarknaden kommer. Etiketten på burken är helt utnött så jag kan inte se varifrån den kommer, annars hade jag tipsat om dem. Men det kan jag göra efter marknaden. Det är den absolut bästa läppvalla jag ägt.


Kommentarer
Postat av: Nina

Kan det ha varit en salva från Min Kräm Medailleu?

http://www.minkram.se/

Det är hopplöst med torr hud!

2009-01-25 @ 00:03:57
Postat av: Kicki

Nje... det var någon biodlare här uppe i norr som sålde honung men även läppvalla/hudkräm.

2009-01-25 @ 10:11:49
URL: http://karoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0