Julen har dansat ut

Nu är det ej längre jul i vårt hus. Idag böt vi gardiner och julstjärnan åkte ner. Det är många som städar bort julen före tjugondaknut nuförtiden. Och jag kan förstå att vi som lever i polarnattens mörker gör det. Det är nästan jag får lust att måla väggarna vita här i vår lilla lägenhet. Vi har få och små fönster som knappt släpper in ljus på somrarna, annat när man ska sova och det är midnattsol.
Jag får sån lust att omorganisera hela lägenheten nu när julen är slut. Men det jag ska ägna min överblivna tid åt under våren är att rensa, slänga, sortera, ge bort och packa. Om jag nu får någon tid över som heltidsstuderande och "ensamstående" mamma. Förhoppningsvis litegrann iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0