Fixa fixa fixa

Matilda är på dagis och jag sitter hemma och fixar. Om 45 min ska jag gå och hämta henne, så jag hinner fixa lite till. Ringde till dagisrektorn och hon ska skicka nya inkomstpapper åt mig så jag får lägre dagisavgift nu när jag är gräsänka. Då ska jag slippa gå back 1700 kr per månad, kanske blir det hälften. Dopar mig med lite mer vinägervatten och nässelte för att hålla skiten borta från min kropp.
Jag har inte diskat på tre dagar och gjorde det inte idag heller, när jag hade tid och läge. Nej, då stack jag ut och övningskörde bilen, och det gick inte så jättebra med min onda hand. Jag fick lägga i ettan med vänster... Fick lite panik i backen mot stan när jag hamnade i trafikljuset och skulle stå i dragläge och kunde inte få i ettan med höger hand när det slog om till grönt och det kom en bil bakom. Då var jag glad att jag inte satt och körde en bil i Stockholm, hade antagligen fått motorstopp då.
Jag var upp till mamma och pappa en sväng, tjuvrökte, åt gröt och drack kaffe. Jag fick se en bild på min systerdotter Astrid som är ganska så ny här i världen. Hon är gullig. Jag undrar vad Matilda hade sagt om hon träffade henne. Jag undrar  vad Matilda hade sagt om hon träffade sin kusin Alvar! Hon hade säkert busat med honom.

Nu sover nog Matilda där på dagis, mysigt nerbäddad i sin vagn. Undrar om hon har haft roligt idag med alla barnen? Igår hade det gått jättebra iallafall. Det känns tryggt då jag frånochmed nästa vecka har utökat hennes dagistider med 3 timmar. Jag ska verkligen försöka undvika att ha henne där mer än sex timmar på en dag. Nu ska hon vara sex timmar varje onsdag, det känns jättelänge! Tur att det bara behövs en gång i veckan.
Det vardagliga livet som "ensamstående" mamma går riktigt bra. Mycket tack vare mor- och farföräldrar. Tack tack.
Just ja! Det är tack-torsdag idag. Glöm inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0