Bäst att kolla upp

Med mina influensaliknande symptom börjar jag bli lite nojig att det är min kära gamla UVI som ligger och spökar, så idag ska jag faktiskt till vårdcentralen och prata med en sköterska. UVI är så vanligt att man i de flesta fall inte behöver träffa en läkare, man får bara svara på frågor ur ett formulär och lämna urinprov så gör en läkare sen en bedömning om man ska behandlas.
Jag trodde faktiskt att jag tagit kål på den, men den verkar envis den här gången. Mer envis än mig.
I gårdagens Aftonblad läste jag en uppmuntrande artikel om en brasiliansk miss World-kandidat som drabbats av UVI och bakterien var väldigt aggressiv och resistent. De hade provat amputera hennes händer och fötter, men det hjälpte inte och hon dog. Det gjorde inte mig mindre nojig att läsa den artikeln, kan jag avslöja.
Jag har trots allt orkat promenera med Matilda till dagis och tillbaka, men när jag ska till vårdcentralen tar jag minsann bilen. Den står nu avsopad och inpluggad ute på gården och väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0