Ännu en sväng till akuten

Vad gör man för att fördriva tiden?

Vi åkte till akuten vid fyra-tiden igår eftermiddag. De röntgade om min handled igen och kunde konstatera att den läkte precis som den ska, det var alltså inte därför den gjorde ont. Efter lång väntan beslöt de sig för att gipsa om den. Efteråt kändes det mycket bättre. Både läkaren och sköterskan tyckte att min hand såg väldigt konstig ut i det gamla gipset, så de förstod varför det hade gjort ont.
Klockan åtta fick jag åka hem. Det tog sin tid...
Inatt har jag sovit dåligt för gipset har varit fuktigt och jag var rädd att det skulle forma om sig.
Det bästa var att jag nu kan tvätta fingrarna! Inte hela handen, men fingrarna. Underbart.
Nu ska vi ta en lördagspromenad upp på stan. Hela familjen och min gipsade arm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0