Trotsa kylan

Vi gick upp på stan för att äta sill hos mormor och morfar. Inte nog med att det var kring tjugo minusgrader, det började blåsa också. Men jag klädde på oss ordentligt, så det gick bra. Matilda var dessutom nerbäddad i vagnen, med sovsäck och filt.
På kupoltorget såg vi två isskulpturer.

Isgubbe Ishästar



Så påklädd att man knappt kan röra sig.

Matilda var så välklädd, så hon nästan inte kunde röra sig.
När vi gick hem hade det börja blåsa ännu mer. Jag gick så fort jag orkade, i motvind såklart. På något konstigt sätt är det alltid motvind och uppförsbacke i Kiruna.
När vi kom hem drack vi te och åt skorpor. Matilda badade för andra gången idag. Jag blev lite avundsjuk och önskade att vi hade ett badkar. Mitt i badandet ringde Husse och önskade godnatt. Jag tycker att han kan komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0