Nästa festival

Snöfestivalen är över och siktet är inställt på Kirunafestivalen. I år firar Kirunafestivalen 10-års jubileum! Tänk att det var tio år sedan man stod där och kikade på Dilba genom hönsnätet. Då anade man inte att festivalen skulle bli så här stor och lyckad som den är nuförtiden. Varje år har det gått rykten om att det är sista året det blir någon festival, men varje år har den kommit tillbaka. Det senaste året har jag faktiskt inte hört något sådant rykte, det verkar som att Kirunafestivalen har kommit för att stanna.
Dragplåstren i år verkar bli Takida och Turbonegro. Det bådar gott. Då är det iallafall två bra band. Jag undrar dock ifall campingplatsen återkommer i år. Förra året blev det ingen organiserad campingplats eftersom ingen ville hålla i det. Jag vet att det kommer publik utifrån som faktiskt skulle behöva en campingplats, därför hoppas jag att det blir en i år. Vad hade man själv gjort om man åkt till Hulstfred och så fanns det ingen camping? Iochförsig tar inte Kirunafestivalen hutlöst betalt för sina biljetter, det är det mest fantastiska med vår festival. Trots att man har ont om pengar har man faktiskt råd med en biljett, en helgbiljett tillochmed. Speciellt om man köper den i god tid.
Några utav festivalerna har jag varit med och byggt en utav scenerna. Det har varit ett roligt jobb, tungt men roligt. Det har bidragit till att jag har kommit i festivalstämning redan på måndagen på festivalveckan. Och varje gång vi skulle riva scenen, på söndagen, tänkte jag: är det redan över?
Det har stått många bra artisterna på scenerna. Jag själv har stått på scenen två gånger, ha ha!
Ja, det känns inte riktigt dags att börja fundera på årets festival, när jag bara är en vanlig besökare. Men det ska bli spännande att se vilka artister som tillkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0