Ibland kan jag inte hålla mig

och idag kunde jag inte det. Läste en artikel på msn om Linda Rosings datingprogram Den rätte för Rosing och att hon redan hade en pojkvän. Det påstods att hon var en bluff, som lurat en massa killar att tro att de ska få dejta henne på lika villkor och att de har en chans att bli hennes pojkvän.
Men det var inte artikeln som var det intressanta, det var kommentarerna. Det var 29 kommentarer när jag läste artikeln och alla spydde galla över Linda Rosing, om hur opererad hon är, att hon är en dålig mamma, att hon är en bluff, ett monster och det ena med det fjärde. Hur hemsk hon nu än må vara, enligt dessa människor, så är hon iallafall nog intressant för att just de människorna ska gå in och läsa en artikel om hennes program på kanal 5, plus att de bemödade sig att skriva en kommentar! Och det fanns så mycket illvilja i dessa kommentarer att man kunde tro att Linda gjort något personligt mot dessa människor, sårat dem eller kränkt dem. Antagligen har hon inte det. Hon har bara lyckats med något som jag vet att många drömmer om att lyckas med, tjäna pengar på något hon tycker är roligt.
Jag läser dessutom på kanal 5's hemsida att var tredje man i Sverige kan tänka sig en vänskaps- eller kärleksrelation med Linda. Det blir rätt många män som faktiskt tycker att hon verkar vara en helt okej tjej.
Och jag kan förstå att många blir avundsjuka på det. Men istället för att kasta skit på dem som lyckas, vilket människor ofta gör, kan man ju använda sin energi till att fundera ut vad man själv tycker är skoj och sen arbeta fram en plan på att tjäna pengar på det.
Och det är faktiskt mer lönsamt att berömma andra och dela glädjen i deras framgång, än att vältra sig i dålig energi som skitsnack och avundsjuka.
Jag var bara tvungen att lämna en kommentar där, jag med.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej vännen!



Pga saker jag inte vill gå in på har jag valt att stänga min blogg på bloggagratis.se & staartat en ny blogg istället.



Hoppas du vill fortsätta vara min bloggvän & följa med mig till min nya blogg :-).

Kram kram // Helena

2009-02-26 @ 00:41:20
URL: http://fyraifamiljen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0