Allergi

Jag tror jag har blivit allergisk mot socker. Något märkligt har hänt iallafall. De senaste två veckorna har jag då och då ätit godis när jag har blivit sugen och genast drabbats av huvudvärk. Jag började fundera på det redan första gången jag märkte av det, så jag har varit extra uppmärksam när jag efter det ätit godis eller något annat sött, och javisst är huvudvärken där igen. Tidigare har jag haft hösnuva och pollenallergi, fläckvis allergi mot jordgubbar och tomater och i vissa fall kattallergi. Men jag måste säga att sockerallergi nog är den bästa allergin man kan ha! Själva njutningen med att äta godis och andra sötsaker går förlorad om man genast drabbas av huvudvärk efteråt. Socker är ju ett jäkla gift och sockerberoende kan vara oerhört svårt att göra sig av med. På något sätt har jag nog lyckats avgifta kroppen från socker, och nu när jag provar överdosera igen med godis så skriker kroppen NEJ!!! och börjar banka mig i huvudet. Ganska lustigt måste jag säga. Från och med nu får frukt vara godis för mig, alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0